Dragon 6640 1/35 Ölçek 7.5cm PaK 40/4 auf RSO Tanksavar Topu Plastik Model Kiti
Dragon 6640 1/35 7.5cm PaK 40/4 auf RSO Tanksavar Topu Maketi
Marka: Dragon
Ürün Kodu: 6640
Ölçek: 1/35 – Gerçeğinin 35 kez küçültülmüş maketidir.
Tipi: Demonte Kit (Birleştirme ve boyama gerektirir)
Malzeme: Plastik
İçindekiler
Enjeksiyon kalıp plastik parçalar
1 adet montaj kılavuzu
2 adet dekal
2 adet photo-etched
7.5cm PaK 40/4 auf RSO Tanksavar Topu Maketi Özellikleri
Wehrmacht zırhlı birliklerine bağlı hafif zırhlı tank avcısıdır.
Demonte plastikten oluşmuştur.
Metal detay seti çıkmaktadır.
Metal detay setini yapıştırmak için PVA veya CA yapıştırıcı kullanınız.
Kolay birleşen palet seti çıkmaktadır.
Kutu içinden yapıştırıcı ve boya çıkmamaktadır.
İçerisindeki montaj kılavuzu ile gerekli birleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.
Kılavuzda belirtilen renklerle boyamanız gereklidir.
Hakkında
1943 yılına kadar öndeki piyade tanksavar birimleri, silahlarını düşman ateşi altında gün ışığında kamyon kullanarak hareket ettirmenin neredeyse imkansız olduğunu, acil yer değiştirme sırasında (geri çekilme için bir örtmece olduğu zaman) muazzam ekipman kaybına yol açtığını ve onların görüşler en üst sıralara ulaştı. OKW, bir RSO şasisinin üzerinde 7.5 cm PaK 40/1 tanksavar silahına (Wehrmacht tarafından kullanılan standart PaK'ya göre) daha önce düşünülmüş bir öneri araştırdı. Planları gördükten sonra Hitler, prototipler tamamlanmadan önce savaş testi için sınırlı bir üretim koşusu emretti.
Proje Steyr tarafından gerçekleştirildi. RSO'nun süspansiyonu değişmeden kaldı, ancak ön sürücü bölmesinin yerine düşük, hafif zırhlı bir üst yapı geçti. Sonuç hafif, üretimi ucuz ve son derece hareketli piyade tanksavar silahı oldu. RSO / PaK 40'ın yapım maliyeti çok daha fazla olan geleneksel, açık tepeli Panzerjäger tarzı tank avcısına kıyasla daha fazla maruz kaldı.
Deutsches Panzermuseum Munster, Almanya'daki RSO / PAK40.
Araç piyade tanksavar birimleri tarafından kullanılmak üzere tasarlanmış olsa da, acil üretim ihtiyacı nedeniyle tüm üretim öncesi araçlar zırhlı birimlere (Panzer Jager Abteilungen 743 ve 744 ve 18. Panzergrenadier Bölümü) verildi. Düşük hızları ve hafif zırhları kaçınılmaz olarak bu birimler için diğer savaş araçlarında işbirliği yapmaya çalışan sorunlara yol açtı. Muharebe testi için düzenlenen birimlerin güneyindeki Alman Ordusu Grubu, aracı faydalı ilan etti ve büyük ölçekli üretime hızla izin verildi.
Steyr'in tüm üretim hattını RSO / PaK 40'a geçirme kararına rağmen, belirli bir sipariş endüstriye ulaşmadı ve şimdiye kadar sadece yaklaşık 60 üretim öncesi araç üretildi. İlk araçlar üretim hattından çıkarılırken, Steyr daha geniş bir şasi ve palet içeren gelişmiş bir versiyonu test etmeye başladı; bu değişiklikler kros performansını iyileştirdi ve ağırlık merkezini düşürdü, böylesi yüksek bir yerden yükseklikteki bir araçta bir problem.
Geliştirilmiş versiyonun hiçbiri öne çıkmadı. Ekim 1943'te Steyr, Mühimmat Bakanlığı tarafından her türlü paletli aracın üretimini durdurması emrini verdi. O zamana kadar genişletilmiş şasinin yeni bir silahlı versiyonu tasarlandı ve 1944'te üretime girmesi planlandı; 88 mm PaK 43 L71 silahını taşımak için daha güçlü ve daha az gürültülü bir V8 benzinli motora sahipti, Pz.Jäg olarak adlandırılan dönemin en güçlü tanksavar silahı. K43. Savaşın sonunda inşa edilmiş olup olmadığı şüphelidir.