Dragon 6819 1/35 Ölçek Sturmpanzer Ausf.I Obüs Topu Plastik Model Kiti
Dragon 6819 1/35 Sturmpanzer Ausf.I Obüs Topu Maketi
Marka: Dragon
Ürün Kodu: 6819
Ölçek: 1/35 – Gerçeğinin 35 kez küçültülmüş maketidir.
Tipi: Demonte Kit (Birleştirme ve boyama gerektirir)
Malzeme: Plastik
İçindekiler
Enjeksiyon kalıp plastik parçalar
1 adet montaj kılavuzu
1 adet dekal
1 adet photo-etched
Sturmpanzer Ausf.I Obüs Topu Maketi Özellikleri
Alman Ordusuna bağlı kundağı motorlu obüs topudur.
Demonte plastikten oluşmuştur.
Kendi gövde yüzüyinde zimmerit kaplama bulunmaktadır.
Metal yan zırhlar çıkmaktadır.
Metal detay seti çıkmaktadır.
Metal detay setiniyapıştırmak için PVA veya CA yapıştırıcı kullanınız.
Kolay birleşen palet seti çıkmaktadır.
Kutu içinden yapıştırıcı ve boya çıkmamaktadır.
İçerisindeki montaj kılavuzu ile gerekli birleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.
Kılavuzda belirtilen renklerle boyamanız gereklidir.
Hakkında
Sturmpanzer (Sturmpanzer 43 veya Sd.Kfz. 166 olarak da bilinir), İkinci Dünya Savaşı'nda kullanılan Panzer IV şasisine dayanan bir Alman zırhlı piyade destek silahıydı. Kursk, Anzio, Normandiya Savaşlarında kullanıldı ve Varşova Ayaklanması'nda konuşlandırıldı. Müttefik istihbaratı Almanlar tarafından kullanılmayan bir isim olan Brummbär takma adını taktılar. Alman askerleri "Stupa" lakabını kullanıyorlardı. 300'den fazla araç üretildi ve dört tabura atandı.
Sturmpanzer, özellikle kentsel alanlarda doğrudan piyade ateş desteği sunan bir araç sağlamak üzere tasarlanmış Panzer IV tankının geliştirilmesiydi. Üst gövdeli ve taretli bir Panzer IV şasi kullandı ve yeni bir silahı barındıran yeni bir zırhlı üstyapı, Skoda tarafından geliştirilen 15 santimetre (5.9 inç) Sturmhaubitze (StuH) 43 L / 12 kullandı. 15 cm sIG 33 ağır piyade silahıyla aynı mermileri ateşledi. Ayrı itici kartuşlara sahip otuz sekiz tur taşınabilir. Sfl.Zf'yi kullandı.
Sturmgeschütz III Ausf'daki düzenlemeye benzer şekilde açık topçu kapağına sabitlenebilen bir MG 34 makineli tüfeği takıldı.
Sürücü istasyonu, eğimli ön zırh plakasından ileriye doğru çıkarıldı ve Tiger I'in Fahrersehklappe 80 sürücü görüşünü kullandı. Dövüş bölmesi, zayıf da olsa havalandırma takıldı.
İlk araçlar şasi için çok ağırdı, bu da süspansiyonun ve şanzımanın sık sık bozulmasına neden oldu. Bunu ikinci seriden itibaren, iyileştirmek için çaba gösterildi.
Ekim 1943'te, StuH 43 topunun ağırlığını azaltmak için yeniden tasarlanması gerektiğine karar verildi. StuH 43'ten yaklaşık 800 kilogram (1.800 lb) daha hafif olan yeni bir versiyon, StuH 43/1 olarak üretildi. Silah ağırlığının zırhı azaltılarak ağırlıkların bir kısmı kurtarıldı. Bu silah üçüncü seri serilerden itibaren kullanıldı.
Eylül 1944'e kadar tüm araçlara Zimmerit kaplama uygulandı ve yan zırhlar eklendi. Böylelikle yapışkan ya da mıknatıslı bomba ve roketlerden koruma sağlandı.
Savaş sonuna kadar kullanılan Stupa, savaş sonrasında da kimi ülkelerde göreve devam etti.
Bugün, Rusya, Fransa, Almanya ve Amerika'daki bazı müzelerde savaştan kalan tanklar sergilenmektedir.